skärtorsdag

skärtorsdagen började med att jag tog bilen till helen, vi skulle rida poseidon och winston till ridhuset i bäckan.
terese hoppade när vi kom så poseidon var spänd och studsig, lugnade sig när dom gått ut därifrån. helen tog över poseidon efter en stund och jag red winston. för att vara första gången så gick det bra, winston lugn och avslappnad.

sen hem för att lasta på en massa skräp på släpvagnen och åka till tippen.....

sen iväg till brk för seriehoppning med komet. en rolig bana +omhoppningsbana.
det gick jättebra, komet skötte sig super och jag ok, i omhoppningen så tog jag en längre sväng mot första hindret medvetet, sen så red jag snävare svängar och det funkade kanon, han var verkligen med på noterna. så här i efterhand så hade jag kunnat rida ännu snävare svängar men man vet ju aldrig med herr komet.

sen i ilfart upp till bäckan för att kolla på mia och rutan, dom skulle träna markarbete. kom dit och hann filma lite, sen kom eva och frågade om jag kunde rida carlos för hon var förkyld och orkade inge mer.
upp på den fjärde hästen för dan, en annorlunda häst att rida, inte som de jag är van vid. blev helt ok i slutet när man kommit på lite hur man skulle göra och då var det slut. en rolig upplevelse, alltid nyttigt att prova olika hästar. tack för lånet eva!

en riktigt härlig intensiv hästdag...ja tack till flera sådana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0