fredag till fredag

nu har en vecka gått sen vi kom hem från mamma.
fredagen när vi kom hem blev det mest att städa och tvätta.

på lördagen skulle vi ha tjejmys i mias stuga, hon hämtade mig runt halv fyra.
vi handlade å fixade och sen åkte vi ut till stugan. lite senare kom elin, emma, emmas bebis william och tina dit.
och så klart va moa med.....
vi käkade räkor med tillbehör, pajer, tårta, godis och så drack vi vin.....







när dom andra gett upp, så var det bara mia å jag som skulle sova över. och vi talade och drack och talade och drack......sen tog vi oss en nattlig promenad i beckmörker och ut på en svajande brygga...tokfior!!!
sen hem för lite sömn, undrar vad klockan va då???

söndagen var vi trött å bakis.....degade och såg nån gammal film.
sen hem till vardagen.

måndag var en riktig hemmadag.....
tisdag- mest plock hemma på dagen. på kvällen åkte jag till bäckan för att kolla när mia hopptränade.
Åh vad jag saknar att hoppa!!



Mia & Nosac

Onsdagen- sov länge. mats och lotta kom på en snabbvisit.
sen åkte jag och red nosac. vi var ut och galopperade i skogen. vilken härlig häst.
snäll att både rida och pyssla med, men absolut ingen mespropp för det. ibland mycket nerver utanpå.

torsdagen så städade jag nedervåningen, peter packade för grabbresan till mantorp.
på eftermiddagen så åkte jag till bäckan och kollade på dressyrträningar.

fredag morgon ringde klockan halv åtta, så tidigt var det längesen jag gick upp.
men vad gör man inte för att kolla på kusar som hoppar.
mia jobbar så jag får åka själv på hoppning i avesta, jag kör typ fel tre gånger innan jag kommer rätt.
vägbeskrivningen på nätet var inte så bra....
men jag kom ialla fall fram, men vet knappt hur. som sagt, så vill ju jag inte helst köra bil så jag brukar ju ha chaffis. men måste väl nån gång börja köra själv, så det var en bra övning idag.

många duktiga ryttare och hästar.
terese hade med nån ny häst durdee, den imponerade!! Shit va den hoppar.
tinka skötte sig oxå jättebra, en fin häst.
en trevlig dag bland hästmänniskor, kan det bli enklare och trevligare, nej tror knappt det.

sen hem för att byta kläder för jag skulle med mia och stapla 6 ton hö....där varje bal väger minst 80 kg.
tur nog så var det några karlar med oxå, sen anna, mia och jag.
det gick relativt fort och flöt på väldans bra.

när jag kom så åt vi donken, nu dricker jag ett glas vin och bloggar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0