värmlandstripp

som sagt så kom vi fram söndag kväll till mamma. bäddade och fixade klar husvagnen, sen grillade vi korv och tog oss nåt gott att dricka. spelade sju å femtio på kvällen.

måndagen så fixade vi inför arnes 60årskalas som skulle va på kvällen. bjöds på god frusen jordgubbsdrink, ost, kex å pesto. sen grillade vi olika sorters kött, potatissallad och sallad. mums.....

vi åt och drack och drack och drack....

spelade 7 å femtio på kvällen, jag tog hem spelet i alla fall en gång.
lillasyster kom oxå dit och tillbringade kvällen med oss.

Mamma, storebror Magnus och Liselott

Mamma,storebror Magnus och hans sambo Liselott
sandra

Lillasyster Sandra



Lillebror Anders



Kevin och Jakob och kusinerna Fanny och Rasmus.



Mamma och Jag.



Arne fyller 60 år.



Fina Moa.

På tisdagen åkte vi till Ransbysätern och fiskade. alla barnen fick några abborrar var. gissa om dom va nöjda.
sen fikade vi lite och sen hem till mamma igen.

vi käkade rester på kvällen, drack vin och bara pratade. magnus och liselott skulle åka hem på onsdagen så dom ville inte ha nåt att dricka, gick å la sig tidigt.
medans mamma, arne, peter och jag blev pruttfulla. en kanontrevlig kväll med mycket prat, vi kom väl i säng halv fyra fyra.

onsdagen så åkte broder med familj hem,
vi andra slappade.
sen gick vi till hembygdsgården och käkade glass.



Mina underbara pojkar.

på eftermiddagen var jag och peter ut och knäppte lite kort med nya kameran.

torsdagen städade och tvättade jag åt mamma, sen ut och knäppte lite mer kort. vi åkte hem runt sju på kvällen.
har varit mysigt att få va hos mamma och bara ta det lugnt och mysa. sista dagarna vi var där uppskattade jag mest då jag fick rå om mamma lite själv.




pojkarna vid klarälven.



älsklingen vid klarälven.



klarälven.



utsikt från mammas grannes tomt.



mammas hus ( hennes barndomshem)



mammas grill som vi höll till runt på kvällarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0