hästdag

igår var det en riktig hästdag. så härligt att vara i stallet.
när jag skickat barnen till skolan så åkte jag till teres i bäckan för att hjälpa till lite.
vi mockade och packade hö och sen åkte vi hem till henne för att släppa ut fölungarna.
en liten hingst och ett sto, ack så supersöta dom var.

sen skulle vi rida ut längst älven, jag skulle rida korken. vilken otroligt snäll häst, go att hålla på med och snäll att rida.
vi satt lite avslappnade i sadeln på halvlånga tyglar då terese häst blen rädd och kastade sig bakåt.
det gjorde dom andra tre oxå. korken gick ner på knä sen upp. jag klamrade mig fast och ser i ögonvrån hur en annan far i backen.
hon kommer nog vara rätt så mörbultad i dag.
resten av turen gick bra. en himla tur att vi fick stopp på kusarna så fort annars vet man inte vad som skulle hänt.

vi pysslade med lite hagar sen och jag tog en tur till nosac för att mocka å fixa käk.

sen hem för att vila och ladda om en stund innan det var dags att fara till brk.

kl sex fick jag rida tami, riktigt roligt var det och det kändes bra. men det är min sits som jag måste fixa till. axlarna åker fram, jag måste bak med dom och räta upp mig. lättare sagt än gjort.

kl åtta hoppade jag komet och det gick bra. jag var lite ofokuserad så jag slarvade med vägarna. när jag skärpte till mig blev det i alla fall bra.

nu väntar jag på mia, vi ska gå en promenix med moa och lady.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0