horses

igår på min ridlektion red jag Ht, det var riktigt roligt.
har ridit honom några gånger bara och han är inte helt enkel. men det blev bra i skritt och trav,
galoppen får jag jobba mer på.
i träningsgruppen hade jag komet och det gick bra.
jag hade några dåliga distanser men det blev bra i slutet och komet  var på hugget.

idag har jag varit i bäckan och haft markarbete med nosac, han skötte sig bra. det var jag som var dålig.......
bommar med mkt kluriga svängar och vägar, övningen var rolig och det blev bra där.
sen skuttade vi några små kryss och jag kom efter i sprången i början. kände inte när han skulle hoppa!
fan vad jag blir sur på mig sjäv att jag inte red bättre, tappar sitsen så fort jag inte orkar riktigt.
galoppen var svår på honom tycker jag.
fick i alla fall till några bra skutt i slutet, jag får fokusera på på dom.

men det är en jättetrevlig kuse att både rida och pyssla om.
tack mia för att jag fick låna din kuse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0