utställning

i söndags var jag och lillis till avesta på hundutställning i spöregn.
lillis undrade på lördagen om jag hade en regngräns eller om vi skulle bita ihop.
mitt svar: vi biter ihop!!  hehehe stackarn.....

det gick inte så bra vi fick en trea, men jag är nöjd i alla fall.

moa skötte sig jättebra, gick jättefint, skötte sig bra när domaren kände igenom henne.
det enda positiva med allt regn, var att moa vill inte sitta i blött gräs så hon stod så fint :D

bedömningen var oxå helt ok: excellent movement, good neck and topline, correct tailcarrige,
very plane in head, untypical expression??

domaren gillade mer de stabbiga vovvarna,  det är inte en domare som jag kommer att åka till igen, kanske om nåt år,
hon gav många treor och nollor under dagen.

men men vi ger inte upp, ska kolla vilka fler utställnigen vi kan åka på under året.

men min lilla fina moa är i alla fall finast i mina ögon, hon var så duktig.

ett stort tack till ett falupar som lät oss sitta i deras tält under utställningen, det var guld värt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0