Måndag

var min lediga dag. Började med en välbehövlig sovmorgon, till typ 11.00. Så skönt....
Peter åkte och köpte lite thaimat till lunch och sen blev det en promenad med moa, svärmor och lady. Moa har blivit så duktig vid promenaderna, målet är att hon ska kunna gå lös och lyda. :D  vi är inte där än på långa vägar, men det går åt rätt håll.
Plocka ihop här hemma, hämta barn och sen bär det av till stallet.
Kom till stallet vid 17.00. Helen är sjuk så vi skulle rida för Maria i stället. Skoj, jag var så besviken när jag missade det sist. En superrolig lektion, fick jobba häcken av mig och Murphy var jättefin. Det var ett tag sen som jag kände att det gick såå bra.
Hopplektionen kl.20.00 så red jag Tami, hade bara ridit ut henne en gång tidigare. En trevlig häst, men som sagt hon är bara 5 år så hon är ju inte så hopperfaren. Nyttigt för mig att få pröva en annan typ av häst vid hoppningen. Det blev helt ok i slutet efter lite tips från Mia att jag skulle komma in i trav. Genast fick hon ett bättre språng. Rider gärna henne igen, det är ju lite klurigt första gången.
Helt slut när jag kom hem, så det blev en dusch och sen fick Peter massera mina axlar, så behövligt!

Kommentarer
Postat av: lillis

Å va det låter mysigt....helst massagen hihihihi <3

2009-03-03 @ 12:00:36
URL: http://lillisvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0