stallhelg

i helgen har det varit nästan bara häst....
på lördag morgon hämtade jag linda och mia som skulle med till brk. mia började med banan och jag , linda och tjejerna som hade stalltjänst började i stallet.
vid kvart i nio plockade vi in hästarna för att snygga till dom, redan från början kändes komet lugn, men man vet aldrig vad som händer....
framridningen gick bra, travade runt alla fina titthinder och han brydde sig inte om dem. så skönt!

rejält nervös kom jag in i ridhuset, hoppade fram några gånger och det kändes ok.
en ganska lätt bana med flera kluriga svängar, där ryttaren måste fokusera på vägen.
komet hoppade som en gud, ingen tvekan nånstans, jag fokuserade på vägen, blicken och lugnet och det funkade riktigt bra. det kändes så himla enkelt och jag är supernöjd!
shit va han skötte sig bra, goa komet.....

tack mia och linda för all hjälp i stallet, vilka pärlor ni är!!
fixade klart allt i stallet och sen hem för en dusch.

petra kom och hämtade mig ca halv sex. vi ska till gunsan och träffa alla, petra, gunsan, babsan, lillis och ewa.
ett härligt gäng.
Gunsan bjöd på supergod mat och efterrätt. jag var inte riktigt i form, trött och ont i huvudet så jag tog det lugnt med vinet.
kom hem runt kvart i tolv och då blev det sängen på en gång.
på söndagen har jag haft jätteduktiga tjejer med i stallet, jätteskoj.
helen ringde, ville ha ridhjälp idag. jag och linda var dit och red på em. härlig tur ute, poseidon så arbetsvillig hela tiden. skoj att rida honom när han så gärna vill och är på hugget.

sen hem till sängen ett par timmar och tv resten av kvällen.
nu var denna helg slut och även jag helt slut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0