stalltjänst

i helgen har jag haft min stalltjänst på brk.

var i stallet tjugo i sju på lördagsmorgonen, härligt!!

det kom en liten tjej som skulle hjälpa mig...
dom hade inte fått information att dom skulle ha stalltjänst, utan det var en annan tjej i
gruppen som upptäckte det på fredagen.
hon ringde en tjej som kom och hjälpte mig på lördagen och så kom hon på söndagen.
vilken tur, annars hade jag stått där ensam.

det är himla slitigt att bara ha ett barn med sig, man får ju göra mycket själv.
dom har varit jätteduktiga och inte gnällt nå alls, men det är jobbigt ändå.

vi har i alla fall gjort fint åt kusarna och spånat åt alla. så nu är det rent å snyggt!!

jag tycker om att ha stalltjänst och vara där och pyssla och fixa,
men tyvärr orkar man inte lika mycket när man har så lite hjälp där. 
mellan stallpassen så sov jag.....

på lördag kväll var vi i alla fall till anna och janne på en kvällsfika, mysigt.

nu är det söndag och jag ska fixa lite lax till middag innan det är dags att kvällsfodra kusarna.

sen vill jag bara duscha, se på en film å slappa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0