effektiva

dagarna rullar på i samma takt...

i lördags var vi effektiva här hemma.
när jag vaknade på morgonen, så gick jag ut och krattade löv och äpplen och slängde i säckar.

väckte peter vid tolv, han hade jobbat natt.

vi kapade och staplade ved hela dagen, vi var bara in och åt och fixade efterrätt till kvällen.

när vi äntligen va klar så var klockan runt halv sju.
då gjorde vi mat, kött och klyftpotatis. mums!
till efterrätt så åt vi hallonpannacotta och den är så himla god!

film och mys på kvällen.

söndagen tillbringade jag tillsammans med mia och willy i svärdsjö.
dom var sååå duktiga. blev en rosett i första klassen och den var dom värd.
en lång, kall och mysig dag!

på måndagen efter jobbet, så tog jag äntligen itu med vårat badrum på övervåningen.
rensade och städade och det var behövligt ska ni veta.

bar in ved och eldade, tvättade och lagade mat.
fick mycket gjort och det känns gött!

Kommentarer
Postat av: lillis

Låter som en skön helg...men visst är det lite trist att man alltid känner sej mest nöjd när man städat eller röjt...och inte när vi gör sånt vi mår bra av...nej då är det skuld över att vi försummat nåt "annat"...kram

2009-10-21 @ 09:16:17
URL: http://lillisvera.blogg.se/
Postat av: camilla

Ja visst är det konstigt?

Ju mer slut jag är på kvällen efter att grejat hemma, desto mer nöjd är jag, knepigt...Kram till dig

2009-10-21 @ 09:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0