bra dag trots allt

gick upp med kevin imorse, jakob har ont i halsen så han ska vara hemma från skolan idag.

slumrade på soffan till halv nio, sen åkte stallkläderna på.
mockade och fixade käka åt willy och marcoolio, ingalill kom ut vid tio.
vi skulle ta en tur nere vid älven.

pigga och glada hästar var det och willy överraskade mig när vi kom ut på en åker genom att börja hoppa och studsa. han ville nog helst dra järnet ut på åkern, men lyssnade snällt när jag bad honom att låta bli.

sen träffade vi på en lös kalv och den var läskig månitro....ingalill hoppade av och försökte få in den ihagen, lyckades inte så vi fortsatte färden på nu ganska spända kusar.

vi travade och galopperade en bit och sen skulle vi klättra lite nerför,
då fick kära willy en pinne mellan bena och fy vad det va läskigt, hopp upp i luften....
han är ju för go.

det är ett gott tecken att han är så pigg å glad, han får gärna göra skutt av glädje så länge
han lyssnar och det gör han.

när jag kom hem så åkte jag till lillis för en promenad med hundarna.
vi gick väl ca 5 km, skönta att få prata och bubbla ur sig lite,
vi är ju rätt så lika kära lillis och jag.....

svärmor kom in när jag kom hem och berättade att hennes bror gick bort i söndags och att
hennes moster var dåligt.
vi hade ju "tänkt"att åka och hälsa på janne, men det har inte blivit av och nu är det för sent...

åt vid svärmor, sen en lång tupplur. mia kom en sväng för bilbyte och vi kollade på lite kort från imåndags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0