hopp hopp

när jag kom hem igår så klippte jag svärmors sista vinbärsbuskar.
ska bli spännande och se om dom överlever och om dom blir fina nästa år.
tror att dom blev bra i alla fall.

sen åkte jag ut till stallet tidigare, för att se om jag kunde hitta svamp.
jag hittade så många som fyra gula kantareller :D
det är nog nån som redan plockat alla.......

hästbyte för mig på lektionen, cindy har sår så hon ska inte ha sadel på sig så mycket.
jag fick kurre.....



en lortig kurre....

vi hade bommar först, kurre visste inte riktigt hur han skulle göra.
men det blev bra, bara han kom underfund med hur man gör.
vi hoppade ett kryss med travbom före och galoppbom efter, det funkade bra.
sen skulle vi hoppa en oxer och det tyckte inte kurre va helt ok.

alla som vet vem kurre är vet oxå att han är inte så lätt att följa i sprången, hoppar lite rakt upp.
så jag var inte riktigt med med handen, han stoppade några gånger, fjantade sig när han borde ha hoppat.

terese tog bort martingalen som verkade störa honom.
vi hoppade några språng till och det blev mycket bättre.
nu tordes han sträcka fram halsen och då blir sprången genast bättre och mycket lättare att följa.

är nöjd med lektionen fast det inte var nån stilhoppning, jag har ju bara hoppat  nåt språng på honom förut.
men en skitjobbig och superkul lektion var det i alla fall.

ska lägga till att under framridningen fick vi höja stiglädrena typ 5 hål....sen skulle vi lyfta våran vikt lite över sadeln och räta på oss,  rent ut sagt jättesvårt och pissdrygt.
benen bar inte när jag hoppade av kurre när lektionen var slut.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0