rufsatufsa

i tisdags var vi iväg med rufsatufsa till en veterinär, hon har en enormt stor knöl sittandes på insidan av höger bakben. 
vi hade varit dit en gång tidigare och fått några tabletter mot infektion och han trodde att hon blivit biten av en katt.
det blev inge bättre utan knölen fortsatte växa och såg inte alls bra ut.
vi åkte dit igen och nu pratade han om att det var en tumör. han visste inte säkert.
kändes först som om han skulle skicka oss vidare till djursjukhuset, bra tänkte jag.
men nej, han beslutade att söva ner henne och skära bort den.
han klippte och skar och donade......
sydde ihop och drog på en klisterlinda.

nu är jag jätteorolig att det inte kommer att gå bra, han har verkligen inget sterilt och rent rum.
ser för jäkligt ut!
min magkänsla sa att vi inte borde låta honom skära i henne, men lyssnade jag.
nej tyvärr inte, så nu hoppas jag att allt går bra.

peter har ringt så vi ska få komma till borlänge djursjukhus ikväll,
det känns bra att dom får kolla upp att allt är bra.
hon ligger i våran säng hela tiden, jag har inte sett att hon äter, hon vill inte stödja på benet,
men som den otroligt gosiga katt hon är så vill hon mysa när vi kommer.

hon är så snäll och finner sig i allt, våran rufstufs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0