ullaredsresa

jobbade till tio, sen åkte jag hem och packade det sista.
väckte peter vid elva, vi kom väl iväg vid kvart över tolv.

när vi är på E20 i örebro så blir det bilkö och ganska kraftiga inbromsningar för alla.
när vi stått stilla i några sekunder, så smäller det till.
en vw buss kör in i våran släpvagn, draget viker sig in i bilen och släpvagnen lossnar och
fortsätter in i bakluckan. vi knuffas in i bilen framför...

det enda jag kommer ihåg är knycket i nacken och att jag tänker, fan nu åker vi in i bilen framför.
hade inte en tanke på nå skador bak.
när man kommer ut så får man en chock när man ser bakluckan.





VI HADE ÄNGLAVAKT!! 
Hade bakluckan inte stoppat släpvagnen så hade barnen inte funnits idag.
Man får ju panik när man tänker på det, men nu gick det bra som tur är.



Polisen kom efter en stund och hjälpte oss alla med det som behövdes.
Vi blev bärgade till saab, där det konstaterades att det bara var att skrota den.
Supertrevliga poliser, bärgningsgubbe och personal på saab. Stort tack!

Sen lunch på mc donalds.



Allan och Christer kom med bilar, så vi skulle kunna fortsätta våran resa.
Hämtade poolen först som dom fick ta med sig hem.

Vi kom fram runt halv två på natten, trötta som attan.

Klockan 07.00 var jag på väg in på gekås.



Där hade jag några timmar själv, så gött.
Peter och grabbarna kom vid 10.45 och då åt vi frukost.
Vi var där inne till 17.00.

Två fulla kundvagnar blev det...

 

Två trötta pojkar på hemväg :)





Fin utsikt på vägen hem.


Kommentarer
Postat av: Maria

Men fy va otäckt,vilken tur att det gick bra.

Ska vi inte ta en fika date nåndag?

Vi som bor så långt ifrån varann =)

Kraam Maria

2010-06-24 @ 22:20:15
Postat av: Camilla

Absolut ska vi det Maria! Tänk att det ska va så svårt att träffas, nej nu får vi skärpa till oss och ses nån dag :D

Kramar

2010-06-24 @ 23:40:34
Postat av: Petra

Va otäckt, men vilken himla tur att ni klarade er oskadda, plåt finns det gott om!!

(Jag är hon som va med Britt-Mari till dig å din familj för en himla massa år se)!

Kul att få shoppa på shoppingpalatset Ullared!!! Håller på att försöka övertala sambon att följa med dit i sommar, men lyckas INTE!! Jag kör inte så långt själv, å nån bussresa har jag ingen lust med eftersom jag har en dryga 2-månaders bebis som ammas förfullt!!

Ha det bra!

2010-06-30 @ 22:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0