2 lediga dagar

jag har varit ledig från jobbet måndag och tisdag, så skönt!

tog lite sovmorgon på måndag och sen tog jag med valparna och åkte till jobbet och hälsade på,
det var uppskattat och de flesta cheferna slog sig ner för att klappa de små :)

jag hämtade mia vid tre och vi åkte och tog in hästarna.
jag packade och gjorde iordning transporten åt viola.
och sen var det dags för den spännande lastningen, viola bestämde sig för att hon skulle inte åka med...
tillslut fick vi ge upp för att hinna lasta de andra hästarna.
så jäkla surt att det är tredje gången det händer mig....
jag blev så himla besviken, jag tror att jag kunde fått värdefull hjälp av terese..
men som tur var så ställde ht upp och följde med :))

ht såg låtsasspöken överallt, men vi gjorde allt vi skulle och jag fokuserade på min blick,
händer och position i sadeln. det var en rolig träning och jag känner mig nöjd!

hemma igen vid 22.00, trött....

tog en kort sovmorgon på tisdagen och sen åkte jag till willy.
vi tog en tur i skogen med skritt och trav.
när han kopplade av så var han superfin och avslappnad, jag kunde sitta med mina händer som jag skulle :)
annars vill jag gärna ha låga händer på honom.

sen hem för lite matlagning och plock och på em var det dags för ridlektion på viola.

hon kändes bitig och stark, jag fick inte till det alls med henne, så frustrerande...

jag försöker och försöker, men till slut vet jag knappt vad jag pysslar med känns det som.
tina säger att jag gör rätt, men att jag ska göra det mer och på en gång!
skulle behöva en egen lektion på henne, där bara jag red och nån tjatade hål i huvudet och
talade om hur jag ska lösa det när jag sitter på henne och kan göra det direkt.

tusan oxå vad dålig ridning kan få en depp och känna att man inte kan....
men det är bara att bita ihop och försöka göra nåt bra av allt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0