en vecka sen

nu har det huxflux gått en vecka sen jag skrev igen.......

så här kommer lite uppdateringar sen sist :-)

petra, niklas och barnen var hem på middag i lördags, trevligt, mysigt och avslappnat.jag, petra och märta åkte till kyrkogården i kvarnsveden på kvällen och tände ljus för alla våra nära och kära.
tänker så mycket på dig pappa och saknar dig <3

jag red viola på graman på måndagen och det funkade riktigt bra, med den hjälpen orkade jag.
det var jätteroligt och jag hade en bra känsla.

sen red jag fram henne med graman till hoppningen på kvällen, funkade bra, men jag tycker det är lite krångligt att hålla reda på remmarna.
det blev lite flamsigt mellan varven, men vi löste det tillsammans. hon är snäll och gör det jag ber om.

i hoppspecialen så red jag kurre :)  vi hade en annorlunda framridning med working equipment, det gillade inte kurre...läskiga saker.
sen hade vi bommar med trav på vissa och galopp där vi skulle bestämma när hästen skulle trampa av, klurigt.
men godingen kurre blev riktigt fin i slutet och min sits var bra, YES all träning ger resultat!!!

jag red dressyr på willy igår, red med graman och det funkade bra.
tänkte träna på att hålla alla dessa remmar och som plus i kanten så fick jag bra händer när jag red med graman på willy, jag får gärna annars väldigt låga händer :))

Annonsen på hundvalparna är nu ute på blocket, jag kommer att grina ihjäl mig när dom flyttar.
Nästan all min lediga tid så myser, busar och pussas jag med dom, vi har underhållning hemma varje dag!!
kommer att bli tomt när dom flyttar....

annars så rullar livet på, lite trist hemma bara....
önskar att fler än jag kunde ta itu med lite diskussioner som rör hem, familj och hus.
vintern är här och inget blev klart ute, taktiken att inte tjata funkade inte...nu är allt täckt med snö och många saker kommer att bli fula och förstörda till nästa år.....

jag ser i alla framemot en ledig helg, men jag måste tyvärr ägna den åt att bara röja hemma.
nu ska jag vila en stund så jag orkar vara uppe ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0