ridning, hundar och stall...

efter jobbet i torsdags så tog jag med mig valparna och hälsade på hos petra, moa var helt galen när vi kom dit, hon kutade järnet runt bordet, så glad...
valparna likaså, sen hade ju petra en härlig matta att springa i, där dom fick bra fäste.

jag var ledig på fredagen, så jag var till bäckan och red willy.
jag red dressyr på åkern vid terese,en otroligt lyhörd, avspänd och fin kuse.
kändes riktigt bra!!

sen tog jag med mig moa och valparna och åkte till brk, jag släppte lös dom i stallet så dom fick springa runt. dom är så duktiga och tuffa när vi kommer till ett nytt ställe, inge rädda alls.

det blev mycke klappar från alla tjejer i stallet :))

på kvällen var vi med mats och lotta och käkade på broken dreams, himla trevligt och gott!!

idag har jag haft stalltjänst, allt har gått jättebra med duktiga medhjälpare.
efter vi lunchat hästarna så stannade jag kvar.
jag städade kontoret noga, städade åt katterna och diskade matskålarna, skurade toan, plockade isär kurres och ht`s träns för rengöring och det var välbehövligt.
usch å fy hur kurres träns va, det gick knappt att få upp alla spännen pga all smuts...

jag plockade ihop och undan i stallet, sen la jag alla handukar i en säck för att ta hem på tvätt.
sen tog jag in alla hästar och badade poker.

jag åkte hem och slappade en stund och myste med bebisarna, sen tillbaka för att kvällsfodra.

jäkligt irriterande när man kommer tillbaka till stallet och "nån" har släckt alla lampor hos hästarna.
jag lät några lampor lysa, som vi alltid gjort under åren.
men nu var det becksvart i stallet och hästarna betedde sig som om det vore morgon när jag tände lysena.

våra fina katter fryser för vi får inte sätta på värmen, dom ligger bredvid lilla elementet för att få värme...skandal!

inatt sover missarna skönt i alla fall, jag stänger av imorgon igen....  :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0