Valpning

En helt vanlig lördag kväll.....

Jag tog mig ett glas vin och fixade Moas valplåda, plockade och städade lite.
Packade fika till söndagen då jag skulle med Mia på hästhoppning.

Moa skulle ut och kissa lite mer än vanligt, men det är inte så konstigt, hon är ju jättetjock.
Jag gick och la mig runt kvart i tolv, men Moa ville inte ligga still, upp och ner i sängen,
tittade mot baken och var orolig.



Jag bara tänkte att det kan inte vara dags än, så jag försökte somna.
Men hon gav sig inte och vid halv två så började hon slicka sig där bak, jag kollade tempen och den var 37.5*, lite lägre, då förstod jag att det var dags.



Lite halvstressad så släpade jag upp dator, telefoner, papper och annat som jag behövde,
ringde Peter som en tok men fick inte tag på honom......
Jag upptäckte att djursjukhuset bara hade jour till 22 och sen fick man vända sig till strömsholm eller uppsala, skoj...NOT!!
Shit tänket jag, jag får inte tag på Peter och jag har druckit vin...

Sen började hon få rejäla sammandragningar och man såg den stora blåsan på väg ut.
Valpen kom ut åt fel håll så jag fick försöka dra ut den, den hängde i huvudet inne i henne.
Efter en lite stund fick hon ut den.... då var klockan 02.10



Jag fick torka och hålla den varm för Moa var orolig och sprang upp och ner.

Peter kom äntligen hem runt halv tre och då hade sammandragningarna börjat igen.
Hon lutade sig mot Peter och 02.45 kom valp nr två, hon var så duktig och tog hand om sina bebisar så bra.



Lite vila och vatten för Moa....

Nästa valp kom 04.10 och det gick bra, nu syntes det att Moa var trött och slut.



När det var dags för sista valpen så lutade hon sig mot mig för stöd och uppmuntran.
Sista valpen kom också ut åt fel håll, då var klockan 04.55 och det var en riktig knubbis det :)



Nu äntligen är det över och Moa och bebisarna ligger mellan oss i våran säng,tills vi ser att det är helt klart.



Jag skulle som sagt varit med Mia på hopptävling till säter,
men insåg att det kommer inte att funka när man inte sovit något.
Jag vilade i 45 minuter och sen följde jag med henne till Bäckan och lastade Willy,
gick och la mig runt halv tio på söndag för middag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0