Busan

Busan 26/11-1996 - död 5/1-2011

Vi skulle följa med Carina och Christer och titta på en katt, när vi kom dit så möttes vi av en sköldpaddsfärgad lurvig och megabusig kattunge. Vi föll pladask för henne och hon följde med oss hem, vi som inte skulle ha nån katt just då :)

1997 så föddes Kevin, Peter jobbade den sommaren så jag tog mig en daglig promenad med Kevin och Busan följde alltid med i barnvagnen.
Åkte vi bort till Carina eller Pappa så var hon alltid med, där fick hon ofta komma ut.
Vi köpte leguanen gubben som hon växte upp med och kom bra överens med.

Vi tyckte att hon behövde en kompis så vi köpte Lillen 1997
1998 flyttade hunden skrållan och kaninen Pedro till oss, drygt tyckte Busan.
1998 blev dom mamma och pappa till 4 kattungar, Holger blev kvar.

1999 bodde vi hus så då var hon ute och friade, hon fick sin andra kull och det blev tre stycken kattungar.
Alla flyttade...

2001 friade hon igen och fick 3 kattungar, Rufsatufsa blev kvar.

2008 fick hon sin fjärde kull, (absolut inte planerat då hon var för gammal för det, men det kom i alla fall ut tre)
Saga blev kvar.

Busan har varit en speciell katt, min katt.
Otroligt snäll och tålig till en viss gräns, jag har klippt henne med slöa klippmaskiner, badat henne och bara talat om att hon ska stå still, hon låg alltid på badkarskanten när man badade, gick aldrig ut när vi åkte bort utan hon väntade tills vi kom hem igen och då hade hon massor att berätta om, hon älskade att krypa in i alla möjliga utrymmen, kartonger, plastpåsar ja man kunde hitta henne på de konstigaste ställen.
Älskade att ligga på bröstet och bli kelad med, då rann det dreggel :)

Det är såå tomt här hemma utan henne, ingen som ligger på kökssoffan och vill ha en klapp.
Ingen som jamlar när man öppnar en majsburk....

Jag älskar henne så mycket och är ändå glad att vi fått haft henne i 14 år, dom åren har varit guld värda!
Trodde aldrig tårarna skulle sluta rinna igår, det räcker med en fin kommentar på fb,
en tanke och sen är det kört...
Hon somnade in i mitt knä med fina ord och smekningar från mig och Peter, det kändes helt rätt!!
Nu är hon hos Lillen, Holger, Gubben, Skrållan, Pedro och pappa, där blir hon omhändertagen.

Så älskade fina Busan vila i frid nu, älskar dig mammas snos!!



Tyvärr finns många av korten på Busan i hårddisken som är trasig och sen vanliga kort i album,
ska scanna in och lägga till sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0