stallet

kom till stallet runt tio, cissi hade varit gullig och mockat violas box. Tack!!
jag sopade och torkade alla golv och gjorde rent på toan medans jag väntade på att cissi skulle skjutsa hem kidsen.
vilda och sonia hade rymt från hagen och va ute och sprang...dom fick gå in.
vi pratade med tina och vi skulle slänga in vilda till filur och bonnie.
cissi hann bara släppa vilda när filur skrek som en gris, vände baken till och bara matade sparkar på henne,
hon sparkade tillbaka...ingen gav sig.
jag och cissi begav oss in och försökte sära på dom, cissi fick iväg vilda och jag kunde fånga filur.
adrenalinet var på topp eftersom man fick syner av avsparkade ben...
och det har vi fått nog av.
filur var helt jäkla galen och gav sig inte, han sparkade så han fick vilda att sätta sig på rumpan, nu är det kört tänkte vi alla. men gudskelov så gick det bra!

när allt lungnat sig så tog vi in poker och viola och begav oss ut på en ridtur.
knäppa hästar som var rädda för allt och inget och skulle då bannemig inte gå.
poker fick backa sig fram och då följde viola med :)
kallt och mysigt var det i alla fall.

när vi kom tillbaka så hade mats fixat fika, kommer inte ihåg vad han kallade det för, men det var tjocka plättar som det var smet emellan, sen doppade man det i socker. Görgött!!

ska slappa lite och sen fixa mat, det blir flottarpanna, mums!

peter ska se på hockey vid sex så jag får väl roa mig med att städa eller nått ikväll....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0